.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگه داری گوشت دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال
مدیر کل دامپزشکی مازندان از لزوم نگه داری گوشت دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، گلپایگانی از جمله راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کنگو را تماس مستقیم انسان با لاشه دام کشتار شده اعلام کرد و گفت: لاشه دام تازه ذبح شده باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و رعایت ایمنی و بهداشت فردی همچون استفاده از دستکش در زمان استفاده از گوشت خام لازم و ضروری است.

خانم‌های خانه دار، دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه‌ها و قصابان از جمله افرادی هستند که می‌توانند در خطر ابتلا به این بیماری ویروسی قرار بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران می‌گوید:شهروندان و هم استانی‌ها گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز معتبر که لاشه ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب تگ می‌باشد تهیه کنند و هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی را در این زمینه جدی بگیرند.

او از دامداران مازندرانی خواست تا برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری این بیماری علاوه بر اماکن دامی، بدن دام‌ها را برای مقابله با کنه‌ها سمپاشی کنند.

به گفته گلپایگانی با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه‌ها و حشرات که عوامل انتقال برخی از بیماری‌های دامی می‌باشند، اماکن و جایگاه‌های نگهداری دام و بدن آن‌ها باید علیه فعالیت انگل‌های خارج از بدن دام سمپاشی و ضدعفونی شود.

او می‌گوید: این بیماری در دام زنده هیچگونه علائمی ندارد، اما این امکان وجود دارد که برخی از دام‌ها در مراتع مورد گزش نوعی کنه بنام هیالوما که آلوده به این ویروس می‌باشد قرار گرفته و ویروس این بیماری از طریق گزش از حیوانی به حیوانی دیگر منتقل و منجر به بروز این بیماری مشترک بین انسان و حیوان گردد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.